Het avontuur kan beginnen!

14 januari 2019 - Gent, België

Hoi,

Een begin maken is altijd zo lastig, waar zal ik eens beginnen?
In het begin dacht ik ¨Waarom zou ik dit willen schrijven?¨
Een paar leuke klasgenoten van mij doen dit namelijk ook.
Vandaag dacht ik ¨Het regent buiten, dus waarom ook niet, is leuk voor later¨

Vanaf het moment dat ik aan mijn opleiding begon, had ik al zin in de buitenlandse stage!
Ik wou altijd al naar België toe en vooral naar de stad Gent. Het leek heel ver weg die 2,5 jaar.
Die 2,5 jaar zijn voorbij gevlogen alsof het niks is. Tijd vliegt letterlijk.
Het moment brak aan om een hotel te vinden waar ik mijn eindstage wilde gaan doen.
De stad was gemakkelijk, alleen het juiste hotel vinden niet.
In mei mochten wij pas beginnen met bellen, e-mails sturen etc.
Meeste hotels waar ik uit mocht kiezen waren al vol, behalve 1 hotel.
Dat ene hotel is het geworden ¨NH Gent Sint Pieters¨.
Op en neer afgereisd voor een gesprek in het hotel.
Ik werd vriendelijk ontvangen en ook al meteen kennis gemaakt met het personeel.
Contact gegevens werden gewisseld en contract werd later ook al ondertekend.
De stage plek was al geregeld, nu alleen de slaapplek nog niet.
Was lastig en uiteindelijk niet gevonden, maar gelukkig heb ik een lieve vriend die in een dorpje in België woont en waar ik mocht wonen voor zolang mijn stage is.

De zomervakantie vloog voorbij, 1 dag nog naar school geweest na de vakantie en 4 september ging ik met de trein op weg naar België.
Die ochtend had ik mijn lieve zusje nog naar de peuters gebracht en daarna was het tijd om naar het station te gaan.
Wat een struggle was dat zeg, pfoeh. Al mijn bagage. Gelukkig reed mijn oom net voorbij met zijn auto.
Snel de spullen in de auto gedaan en op weg naar het station. Doeii gezegd tegen mama en na een lange reis van 6 uur aangekomen bij mijn vriend.

Donderdag 6 september begon mijn stage.
Het was wennen, maar gelukkig versta ik de Belgen, haha.
In het begin was het meekijken en uitproberen, de 20 weken voelde lang in het begin.
Elke maand ging ik 4 dagen naar huis, even een rust momentje hoor.
Ik was snel gewend aan het werk, de mensen en al die opdrachten van school.
Ik heb vooral in het begin geleerd om geduld te hebben want pfoeh, dat heb je nodig.
Ik mag van geluk spreken dat ik dingen snel oppik en Belgen snap en versta om het zo maar te zegen.
De eerste 10 weken waren voorbij en Sanne van school (begeleider) was langsgekomen.
Toen hebben wij het examen doorgenomen en heb ik ook een tussen gesprek gehad met mijn bazin.
Was goed om te horen dat ze erg blij met mij zijn en dat ik mijn werk/het werk goed doe.
De opdrachten van school, oh dat was nog een ding hoor.
Enorm veel werk, maar na weken kan ik zeggen dat het KLAAR is!

In oktober zijn mijn tante en oma ook nog langs geweest voor 2 daagjes en hebben zij in mijn hotel geslapen.
We hebben geshopt, een erg leuke boot rondvaart gedaan door de grachten van Gent.
Jammer dat het regende, maar gelukkig zaten wij droog.
Ook zijn wij nog een wafel gaan eten natuurlijk en ben ik met hun meegereden terug naar huis.
op de terug weg zijn we nog in het Haje hotel wezen eten.
Was een erg gezellig weekend.

Gelukkig ben ik niet de enige van mijn klas die in België stage loop.
Djeszy loopt namelijk stage in Brugge, niet ver van Gent vandaan.
Half uurtje met de trein, ben namelijk ook paar keer bij haar op bezoek geweest en heb ik daar geslapen in haar stekkie.
We hebben rond gereden in haar gouden wagen, zijn naar Zee Brugge geweest.
Erg mooi daar. Ik ben ook met haar meegereden in november terug naar Huis.
Wat hebben wij gelachen bij de bezine pomp, ¨Kan ik jullie helpen?¨ ¨Daar ga ik wel vanuit jah¨xD
Ook nog samen naar de kerstmark geweest in Brugge, erg leuk allemaal. En natuurlijk even geshopt met daarna een heerlijke wafel afgesloten.
In een grote stad stage lopen met veel winkels, sales, Starbucks en vooral wafels is allemaal niet goedkoop.
Mijn kledingkast en schoenenvoorraad zijn wel weer aangevuld.

Het eind is inzicht. Ik had een weekje vrij van 22 december tot 2 januari. Bijzondere drukke week.
Heerlijk even naar huis geweest met mijn vriend. 23 december werd mijn kleine zusje 3 jaar.
Kerst zat er natuurlijk ook nog tussen, Marc mijn broer heeft kerst bij ons gevierd, en ook mijn nicht Toeminah met haar vriend kwam de 2e kerstdag.
Mijn vriend en ik hebben de 2e kerstdag in de middag gezellig bij mijn opa en oma gegeten, in de avond natuurlijk nog meer gegeten.
29 december was de dag dat ik geen tiener meer was maar eindelijk 20 jaar.
In de avond feestje gevierd bij mijn neefje, want hij werd 19 de volgende dag. Erg leuke avond gehad!
30 december zijn mijn vriend en ik 5 jaar samen, iloveyou <3
Oud en nieuw hebben wij gezellig in België gevierd met mijn schoonfamilie en op nieuwjaarsdag wezen eten bij zijn lieve oma <3

2019 is aangebroken.
De laatste dagen zijn gekomen, aftellen kan beginnen.
Over ongeveer 2 weken zal ik klaar zijn en dan zitten mijn 760 stage uren erop!
Mijn laatste maand breng ik door in het andere NH hotel in Gent.
Ze kwamen mensen tekort en hebben mij gevraagd of ik wel zou willen helpen.
Ik verblijf ook in het hotel wat erg gemakkelijk is.
Ik mag niet klagen, kamer word elke dag schoongemaakt en bed word opgemaakt!
Luxe leventje. 17 januari komt Sanne van school nog is langs voor het examen en eindbeoordeling.
Ben benieuwd hoe dat verloopt.

Ik heb het erg leuk gehad, ook al keek ik het er in het begin er een beetje tegen op.
Gelukkig is het allemaal goed gekomen en heb ik een leuke tijd gehad.
19 januari is er nog een personeelsfeest met de thema cowboy.
Word vast een avond om nooit meer te vergeten.

Word bijna tijd om terug te gaan naar huis en weer naar school te gaan.
Geen zin in, maar nog een aantal maanden te gaan.
Komen weer leuke avonturen aan met de Escaleerders.

Bij deze ga ik dit afsluiten,
Een uur lang zitten typen vind ik nu wel genoeg geweest.
Hoop dat je het leuk vond om te lezen.

Groetjess van mij vanuit Gent

Xoxo

1. Sjadina:
    Prachtig geschreven.
    Nog even vol houden en dan ben je weer thuis. Kunnen we gezellige dingen doen. Ben trots op. Xxx
  2. Ria:
    14 januari 2019
    Mooi geschreven Myrthe super gedaan.
  3. Angelina Van Der Wal:
    14 januari 2019
    Wat heb je dat allemaal prachtig verwoord. Ik heb het met een glimlach op mijn mond gelezen.
  4. Tjeerd Zwart:
    Super Trots Myrthe Dikke 10 geweldig gedaan
  5. Oma van der wal:
    15 januari 2019
    goed gedaan myrthe je hebt toch wat van oma mee gekregen oma deed dit ook altijd op vakantie en zo nog even door zetten en alles goed af sluiten